HP Pavilion DV6000-6700-6755et sökme, tamir montaj ve ortaya çıkan manzara :S :)

16 Eyl

Bugün bir arkadaşımın laptopu elime geçti. HP Pavilion dv6755et. Aşırı ısınma sorunu vardı. Ben de sorunun tozdan ve işlemci macununun kurumasından dolayı olduğunu tespit ettim. Gereken işlemi yapmak için laptopu teslim aldım.

Eve geldim bir de baktım ki işlemciyi görmek için notebooku komple parçalamak lazımmış :S (bazı notebooklarda kapakla özel bölüm ayırıyorlardı) Hayatımda ilk defa notebook dağıtacaktım.. Haydi Bismillah! dedik başladık vidaları açmaya… Aç aç aç… bitmiyor mübarek. Ortalık doldu bir sürü vida. Bir de konnektörler var… Monitör çok hassas parça… E bir kere başladık işe yarım bırakmak da hiç olmaz. İnada da bindi.

Sök sök derken mutlu sona ulaştım🙂 Notebookun tüm parçaları çıkmıştı. Başladım temizliğe.. İşlemci macunu resmen kupkuru olmuştu. Güzelce temizleyip yeni macun sürdüm. Notebooktaki kir ve tozu görmeniz lazım. E iki buçuk yıldır çalış çalış toplamış tüm kiri tozu (Altta resimlerini yayınladım :)) ). Neyse güzelce temizledim fanı vs yi.. Dedim hadi kurtulduk.. Asıl sorun şimdi başlıyordu Oysa: Notebooku nasıl toparlayacaktım :S

Hemen youtube, dailymoton a girdim ve notebook montaj videolarını aramaya başladım. Çok şükür faydalı bir video buldum ve notebook u sorunsuz şekilde eski haline getirdim. Şimdi canavar gibi maşallah :))

Şimdi gelelim neler yapmışız…

Alt plarform

Çıkartıığımız Anakartımız

Kendinden Geçmiş Notebook Ekranı ( Çoraba takılmayalım :)) )

Çıkattığımız Kir ve Tozun Sadece Ufak Bir Kısmı

İşlemci Fanının Hali İçler Acısı

Fandaki Kir ve Toz-I

Fandaki Kir ve Toz-II

Durum bundan ibaret.. Yorum sizin🙂 Unutmadan! Notebook u toparlamak için kara kara düşünürken şans dileklerini sunan ve dualarını esirgemeyen herkese teşekkürü bir borç bilirim😀

4 Yanıt to “HP Pavilion DV6000-6700-6755et sökme, tamir montaj ve ortaya çıkan manzara :S :)”

  1. denemeciyim 22 Eylül 2010 08:28 #

    Eline sağlık ancak birkaç ricam olacak;
    1) Keşke açma kısmından montaja birkaç foto daha koysaydın.
    2)Macun sürme kısmını çok merak ediyordum,o da olmalıydı.
    3)Yararlandığın videoların adreslerini de paylaşsan çok güzel olurdu.
    Yazılarının devamını dilerim.

    • internetdeposu 22 Eylül 2010 15:53 #

      Ya ben sadece notebooktan çıkan kiri göstermek için bu yazıyı hazırladım. Yani bilgi verme amacı gütmedim. Sadece o resimleri çekmiştim. Elimde maalesef başka resim var. İstediğiniz videolara youtube üzerinden “dv6000 repair” yazarak ulaşabilirsiniz. İlginiz için çok teşekkür ederim.

  2. otorite54 09 Ocak 2011 21:54 #

    evet güzel uygulama olmuş yanlız arkadaşım fanı soğutucu kısımdan nasıl ayırdın geçengün bende dv6000 imi söktüm fan sesinden dolayı soğutucu bloktan o fan kısmını ayıramadım 3 tane viyı sökmeme rağmen üzerindeki ufak siyah vidalar nasıl sökebilirim yardımcı olursan sevinirim. biyere takılıyor sanki sağa doğru açlıyor ama yerinden çıkaramadım.

    • internetdeposu 13 Ocak 2011 06:31 #

      o vidalar söküldükten sonra fanın çıkması lazımdı.

Bir Cevap Yazın

