Blog Geliştirme : Bloggerda (Blogspot) Bloga “Sayfalar” ile Sekme Çubuğu Ekleme

19 Şub

Merhabalar arkadaşlar,

Uzun bir aradan sonra daha güçlü bir şekilde sizlerleyiz. Biliyorsunuz (yada öyle umuyorum😀 ) benim bir blogum var,internet sitem de diyebiliriz. (ozininmakyajbocesi.com) fakat ben blogspota bağlı olarak kullanıyorum.Ve sık sık yenilemeyi,geliştirmeyi seviyorum. Bir kaç arkadaştan blogumla ilgili güzel yorumlar ve sorular aldım.Ben de yaptığım eklentileri,düzenlemeleri adım adım elimden geldiğince açıklamak,anlatmak istedim. 

Bununla ilgili soru sevgili KozmoKolik‘ten gelmişti. Ben de elimden geldiğince adım adım anlatan açıklayıcı bir mail atmıştım.Ve sonuç ortada,sevgili arkadaşımın da artık sekme çubuğu var🙂

Neyse gelelim bu birkaç basit adımı uygulamaya,resimlerin üzerine tıklayarak göstererek ve yazarak açıkladığım adımları uygularsanız kolaylıkla yaparsınız. Kolay gelsin…🙂

1) Blogumuza giriş yaptıktan sonra “Tasarım” kısmında tıklıyoruz.

 

 

2) Sonra “Gadget Ekle” ye tıklayarak yeni bir gadget oluşturuyoruz.Yalnız gadgetin sekme halinde görünmesi için olşturduktan sonra gadgeti tutup blog başlığının altına sürükleyerek taşımanız gerek.

3) “Sayfalar” isimli gadgeti ekliyoruz,dediğim gibi oluşturduktan sonra blog başlığının altına taşımalısınız.

 

4) Gadgeti düzenliyoruz,ilk etapta sadece Ana sayfa isimli bir sayfa görünecek.Benim yaptığım gibi sayfalar oluşturduktan sonra dilediğiniz gibi düzenleme yapabilirsiniz.

 

5) Hazır yeri gelmişken nasıl sayfa ekleyeceğinizi de göstereyim.Yine TASARIM butonuna tıklıyoruz.

 

 

6) “Gönderme” isimli butona tıklıyoruz.

 

7)  “Sayfaları Düzenle” diyoruz.Bi sonraki adımda buradan yeni sayfalar oluşturacağız.

 

8)  “Yeni Sayfa” kısmından sayfanızı oluşturuyorsunuz.Ne oluşturacağınız hayal gücünüze kalmış :))

 

9)  Eğer normal bir yazı yazacaksanız “Oluştur” sekmesinden normal yazı hazırlar gibi yazın çizin,yok eğer benim “Twitter’da Özi” sekmemdeki gibi HTML/JAVA eklentisi olarak bi sayfa hazırlayacaksanız “HTML’yi Düzenle” sekmesine tıklayarak kullanmak istediğiniz eklentinin HTML kodunu yazı yazılan boş alana yapıştırmalısınız.

 

10) Evet sayfalarınız hazır,şimdi 4. adıma tekrar dönüp sekme çubuğunuzu dilediğiniz gibi şekillendirebilirsiniz.

Umarım işinize yarar,yapamazsanız konu ile ilgili yorumu bu yazının altına yazarak yapamadığınız kısımları yazın,daha detaylı bilgi vermeye çalışayım.

Blogumun tasarımını merak ederseniz beklerim,evet çok gösterişli devasa bişi yok ama bence yeni başlayanlar için ideal…Buyrun Buradan :))

Bir Yanıt to “Blog Geliştirme : Bloggerda (Blogspot) Bloga “Sayfalar” ile Sekme Çubuğu Ekleme”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Bloggerda (Blogspot) Twitter Eklentisi Ekleme | İNTERNET DEPOSU - 22 Şubat 2012

    […] Konu ile ilgili bir sonraki yazım için TIKLAYIN […]

Bir Cevap Yazın

